Tempat Persemayaman Jin di dalam Tubuh Manusia

- Mata kanan dan kiri.
Dengan itu efeknya adalah suka melihat perkara-perkara maksiat, dan benci melihat perkara-perkara kebaikan. Kadangkala mereka juga tidak dapat bertatap  mata dengan orang-orang yang soleh atau peruqyah.
Ada yg begitu... ? Heheheh

- Berada di telinga kanan dan kiri.
Dengan itu, manusia yang telinganya telah dihinggapi Jin tidak suka mendengar nasihat dan teguran yang baik. Terasa pengeng bila mendengar pengajian/ayat Al Qur'an. sangat suka mendengar perkara-perkara maksiat. Mendengarkan musik sampai lalai dalam ibadah. Bahasa-bahasa binatang.  Mendengar Kata-kata ghibah. Mndengar Gosip. Dll

- Berada di mulut manusia.
Dengan itu efeknya adalah ia suka membicarakan hal yang tidak berfaedah dan mendatangkan dosa seperti mengumpat, mengadu domba sesama manusia. Menggunjing. Menghibah. Latah kata kotor. Bohong. Fitnah. Berkata kotor. Berkata perkataan buruk dll.

-Berada di dada, perut atau ari-ari. Menyebabkan orang tersebut sering mengalami sakit dalam dada, atau selalu mengalami was-was dan masalah emosional. Sering sakit perut mudah masuk angin. Dan terkadang penyakitnya sangat susah untuk di deteksi oleh dokter.

-Berada di kepala, tengkuk, bahu, tulang belikat, tulang belakang, dubur di celah-celah pelipat peha, di kerongkong dan hidung.

-Berada di kemaluan manusia, menyebabkan manusia tersebut suka melakukan perkara-perkara maksiat.

Bersambung

Komentar